اخبار, پرکن مایعات

صفر تا صد خط تولید گلاب و عرقیات گیاهی

خط تولید گلاب و عرقیات

صفر تا صد خط تولید گلاب و عرقیات گیاهی

همه ما میدونیم که گلاب و عرقیات گیاهی از دیرباز در فرهنگ و سنت ما ایرانیان، از جایگاه ویژه‌ ای بر خوردار هستش. این محصولات با استفاده از گل‌ های مختلف، به صورت خانگی و صنعتی تولید می‌شوند. در نظر داشته باشید که این محصولات، به دلیل خواص آنتی ‌باکتریال، ضد التهاب، آرام بخش و ضد اضطرابی خود، بسیار محبوب هستند.

بدون شک کسایی که تو این کار هستن، می دونن که در سال ‌های اخیر، با توجه به رونق بازار فروش این محصولات، خطوط تولید گلاب و عرقیات گیاهی در کارخانه جات بزرگ، شرکت های آبمیوه سازی و همچنین شرکت های داروسازی، رونق چشم گیری پیدا کرده است.

پس با این اوضاع ، ما قصد داریم تا در ادامه به طور کامل، برای شما خط تولید گلاب و عرقیات گیاهی رو مورد بررسی قرار بدیم تا اگه دوست داشتید، وارد این صنعت بزرگ و البته پر سود بشوید.

معرفی خط تولید گلاب و عرقیات گیاهی

"صفر

خط تولید گلاب و عرقیات گیاهی یکی از مهمترین خطوط تولید در صنعت غذایی است که در بسیاری از کشورها به عنوان یک صنعت پردرآمد شناخته شده است. این خط تولید به منظور تولید محصولات با کیفیت بالا و با استفاده از فناوری های جدید و مدرن طراحی شده است. شرکت صنعتی نیکوسازان طراح و سازنده کلیه دستگاه های مورد استفاده در خط تولید گلاب و عرقیات گیاهی میباشد جهت دریافت مشاوره رایگان و خرید با تلفن 09152002520 تماس بگیرید

به طور کلی، خط تولید گلاب و عرقیجات گياهي شامل؛

  • کنترل کیفیت مواد اولیه گیاهی
  • شستشو و خشک کردن گیاه

  • مرحله تقطیر و اسانس گیری

  • پاستوریزاسیون عرقیات گیاهی

  • پر کردن گلاب و عرقیات گیاهی در بطری

  • دستگاه جت پرینتر و  دستگاه لیبل زن صنعتی (برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید)

  • بسته بندی و عرضه به بازار

است. در این خط تولید، از روش‌ های سنتي و نوین برای تولید این محصولات پر طرفدار به وسیله ی پر کن اتومات نیکوسازان ، استفاده مي‌شود. با توجه به این که گلاب و عرقیجات گیاهی محصولاتی؛ هستند که باید در شرایط بهداشتی و با استفاده از تجهیزات مناسب تولید شوند.

مجموعه ی خط تولید چیست؟

خط تولید گلاب و عرقیات گیاهی، شامل؛ مجموعه ‌ای از دستگاه‌ های صنعتی است که برای تولید این محصولات به کار می‌روند. خط تولید شامل؛ دستگاه‌ های پرکن اتومات نیکوسازان ، دستگاه جداساز ، خشک کن، بخاری، دستگاه تقطیر و بسته‌ بندی است. در ادامه به توضیح هر یک از این دستگاه‌ ها پرداخته می‌شود.

·        مهم ترین مزیت استفاده از دستگاه پرکن اتوماتیک چیست؟

دستگاه پرکن اتوماتیک گلاب و عرقیجات، یک دستگاه صنعتی است که برای پر کردن مایعات مختلف به کار می‌رود. این دستگاه با استفاده از سیستم های الکترونیکی و مکانیکی، به صورت خودکار و با دقت بالا، مایعات را در بطری ها یا شیشه های مخصوص یا پت، پر می‌کند.

با استفاده از دستگاه پرکن اتومات نیکوسازان ، زمان و هزینه تولید کاهش پیدا می‌کند و دقت در پر کردن مایعات بهبود می‌پذیرد. همچنین، با استفاده از این دستگاه، خطر آلودگی و نشت در بطری ها به طرز چشم گیری، کاهش خواهد داشت.

به طور کلی؛ دستگاه پرکن اتومات گلاب و عرقيجات ، يكي از بهترين روش های تولید صنعتي در زمینه ی پر کردن مایعات است که باعث بهبود کیفیت و دقت در تولید محصولات، می‌شود.

1.     کنترل کیفیت مواد اولیه گیاهی

این دستگاه، برای جداسازی گل ‌های مورد نظر از سایر قسمت‌ ها و عرقیات گیاهی استفاده می‌شود. در این دستگاه، گل‌ های مورد نظر به صورت خام وارد شده و با استفاده از سطوح جداساز، از سایر قسمت‌ های آن جدا شده و به مرحله بعد منتقل می‌شوند. همچنین در این مرحله گیاه از نظر ویژگی های ظاهری مورد بررسی قرار میگره تا در نهایت از محصول به دست آمده از کیفیت خوبی بر خوردار باشد.

  1. شستشو و خشک کردن گیاه

بعد از جداسازی گل‌ های مورد نظر، به وسیله کارگران، به درون استخر شست و شو ریخته تا بخوبی خیس خورده و به قول معروف؛ تمیز شوند. بعد از این کار؛ آن‌ ها به صورت خام در خشک کن قرار می‌گیرند تا رطوبت به طور کامل، گرفته شود. در صورت عدم خشک شدن کامل گل ‌های استفاده شده، باعث رشد باکتری و قارچ در دستگاه تقطیر می‌شود و در نتیجه باعث کاهش شدید کیفیت محصول نهایی، خواهد شد.

  1. مرحله تقطیر و اسانس گیری

مرحله‌ ی تقطیر و اسانس گیری در خط تولید گلاب و عرقیات گیاهی، یکی از مهم ترین مراحل تولید این محصولات است.  این مرحله به طور کلی به دو روش سنتی و صنعتی، قابل انجام است.

  • روش‌های سنتی شامل : دستکاری، بخارکش، آبکش و سردخانه هستند.
  • روش‌ های صنعتی نظیر :  استخراج با استفاده از سوپرکریتیکال کربن دي‌اكسيد (CO2) و همچنین استفاده از الکل به عنوان حلال بسيار قوی، جایگزین روش ‌های سنتي شده‌اند.

دوستان؛ دقت داشته باشید که این مرحله هر کدوم به دو قسمت تقسیم می شود. به طور کلی، تقطیر و اسانس گیری دو مرحله مهم در خط تولید گلاب و عرقیات گیاهی هستند. در این خط تولید، گل‌ها و گیاهان با استفاده از آب و حرارت، به صورت بخار تبدیل می‌شوند و سپس با استفاده از دستگاه‌های تقطیر، بخار به صورت مایع تبدیل می‌شود.

در مرحله تقطیر، آب و گل‌ها در دستگاه تقطیر قرار می‌گیرند. سپس با استفاده از حرارت، آب به صورت بخار تبدیل شده و با عبور از لوله‌های خنک کننده، به صورت مایع دوباره جمع شده و در ظرف مناسب قرار می‌گیرد. در این مرحله، علاوه بر آب، عصارات گل ‌ها نیز جمع شده و به عنوان اسانس استفاده می‌شود.

  • مرحله دوم کاربرد اسانس است که به عنوان عامل فعال در تولید گلاب و عرقیات گیاهی استفاده می‌شود. در این مرحله، اسانس با استفاده از دستگاه‌های خاص، از مایع تقطیر شده جدا می‌شود و به عنوان عامل فعال در تولید گلاب و عرقیات گیاهی استفاده می‌شود.

بنابراین، تقطیر و اسانس گیری دو مرحله بسیار مهم در خط تولید گلاب و عرقیات گیاهی هستند که با استفاده از آن‌ها، عصارات گل‌ها به صورت اسانس جمع شده و به عنوان عامل فعال در تولید گلاب و عرقیات گیاهی استفاده می‌شوند.

  1. پاستوریزاسیون عرقیات گیاهی 

دستگاه پاستور گلاب و عرقیات گیاهی

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید دستگاه پرکن گلاب و عرقیات نیکوسازان با تلفن 09152002520 | 09152000335 | 09150300077 تماس بگیرید

یکی دیگه از اصلی ترین مراحل تولید گلاب و عرقیات گیاهی، پاستوریزاسیون عرقیات گیاهی می باشد که به منظور حفظ کیفیت و افزایش عمر مفید محصول، انجام می‌شود. در این مرحله، با استفاده از حرارت، باکتری‌ ها و موجودات زنده دیگر در محصول کشته شده و به همین ترتیب، خطر آلودگی و بروز بیماری در اثر مصرف آن کاهش پیدا می‌کند.

برای پاستوریزاسیون عرقیات گیاهی، شما باید در ابتدا عصاره گلاب چین شده را به دمای بالای ۸۰ درجه سانتی‌گراد برسانید. سپس به مدت حدود 30 ثانیه با کمی بیشتر از این زمان، در دمای ثابت نگه دارید. پس از این که زمان پخت به پایان رسید، عصاره را به سطح دمای اتاق برسانید.

بعد از پایان فعاليت حرارتي، بايد عصارة گلاب روي يخ برود تا از تغيير شيميايی و طعم و بوی نا مطبوع جلوگيری شود. سپس، عصاره را در بطری ‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی قرار داده و در دمای پایین نگهداری کنید.

در صورت عدم انجام پاستوریزاسیون، باکتری ‌ها و موجودات زنده داخل محصول به سرعت رشد کرده و باعث فساد و خراب شدن آن می‌شوند. به همین دلیل، پاستوریزاسیون عامل حفظ کیفیت و افزایش عمر مفید محصول خواهد بود. پس این مرحله رو به دقت انجام بدید تا خدایی نکرده ضرر نکنید.

5.    دستگاه پرکن گلاب و عرقیات گیاهی در بطری

دستگاه پرکن گلاب و عرقیات گیاهی

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید دستگاه پرکن گلاب و عرقیات نیکوسازان با تلفن 09152002520 | 09152000335 | 09150300077 تماس بگیرید

در صنعت تولید گلاب و عرقیات گیاهی ، دستگاه پرکن اتوماتیک به عنوان یک دستگاه حیاتی در خط تولید محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با کاربرد تکنولوژی پیشرفته، قابلیت پر کردن بطری ‌های مختلف با سرعت بالا را دارد.

این دستگاه به صورت خودکار و با دقت بالا، محصول را در بطری های مختلف، پر می‌کند دربگذاری و دربندی . همچنین، این دستگاه قابل تنظیم است و به راحتی قابل تغییر برای پر کردن بطري‌ هایی با حجم‌ های مختلف است.

بسياري از شركت‌ های توليدي در صنعت گلاب و عصاره گيري، از دستگاه پرکن اتوماتیک استفاده می‌کنند. این دستگاه به عنوان یک دستگاه پر کن حرفه ‌ای، باعث صرفه جويي در زمان و هزینه می‌شود. همچنین، با استفاده از این دستگاه، کیفیت محصول نیز بهبود می ‌یابد.

بنابراین دستگاه پرکن اتومات نیکوسازن، در خط تولید گلاب و عرقیجات گیاهی، به عنوان یک دستگاه حائز اهميت و حياتي در صنعت توليد محصولات گلاب و عرقیجات گیاهی، شناخته شده است. با استفاده از این دستگاه، تولید کنندگان قادر خواهند بود تا به راحتی و با سرعت بالا، محصولات خود را بسته بندی و به بازار عرضه نمایند.

6.     بسته بندی و عرضه به بازار

مرحله ی اخر خط تولید گلاب و عرقیجات گیاهی، بسته بندی و عرضه به بازار است. در این مرحله، محصولات بسته بندی شده و آماده ارسال به فروشگاه ها، بازار های محلی و حتی خارج از کشور می شوند.

بسته بندی محصولات گلاب و عرقیات گیاهی، باید به گونه ای باشد که در برابر ضربات و شکستگی ها مقاوم باشد. همچنین، باید به صورت جذاب و زیبا طراحی شود تا جذابیت خود را نسبت به سایر محصولات رقابت کننده داشته باشد.

علاوه بر این، در این مرحله نظارت دقیق بر کنترل کیفیت صورت می گیرد. تمام محصولات قبل از بسته بندی، توسط کارشناسان کنترل کیفیت با دقت بالایی برای تضمین کامل سلامت و بهداشتی بودن محصولات بررسی می شوند.

بعد از بسته بندی، محصولات آماده ارسال به بازار هستند. در این مرحله، تلاش برای جذب مشتریان و افزایش فروش، با تبلیغات مناسب و استفاده از روش های بازاریابی صحیح صورت می گیرد.

با توجه به رونق روزافزون صنعت گلاب و عرقیجات گیاهی در کشور، به نظر می رسد که با تلاش و تمرکز بر کنترل کیفیت و بازاریابی مناسب، قابلیت رقابت با سایر کشور ها در این حوزه فراهم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 16 =